23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Guldfeber i den danske smykkebranche

Smykker er blevet en guldrandet forretning.

Den danske smykkebranche har let ved at finde investorer for øjeblikket, skriver Metroxpress København.

Det er nemlig en branche i vækst og med stort potentiale, fortæller Søren Løntoft Hansen, der er senioranalytiker i Sydbank og smykkebranche-ekspert.

- Der er en ganske pæn global vækst i branchen, og det største og hurtigst voksende segment er ' affordable luxery'. Mens en stor del af kvindernes kosmetik, tøj, solbriller og lignende er mærkevarer, gælder det i dag kun 20-30 procent af smykkerne, men i disse år tager brandede smykker markedsandele. Den transformation er der nogle investorer, der ser gode muligheder i, og hvis man som mindre dansk smykke-designer kan slå sit brand fast, er der gode muligheder for at få en god forretning op at køre, siger han.

Den danske smykkevirksomhed Pandora A/ S landede alene i første kvartal i år et overskud på 1,3 milliarder kroner efter skat.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web04